17-07-2011

Catrice LE Papagena Gold Nuggets

Hebben jullie dat wel eens gehad? Dat je haast iedere dag wanhopig naar de winkel fietst om te kijken of 'de nieuwe collectie' er al is? Nou, ik wel dus. Dan is het natuurlijk nog leuker dat iedere dag tientallen artikelen verschijnen over die lijn, haha. Bij mij was dit heel erg met de Papagena collectie, aangezien hij twee weken te laat was. Ik wilde de Gold Nuggets ontzettend graag. En raad eens? Juist, ik heb ze, en vandaag review ik ze voor jullie!


First things first... de verpakking. Een rond, transparant doosje met een zwarte, rubber-achtige deksel met Catrice erop, dit gedaan in verschillende groottes. Dit staat niet alleen mooi, maar ook speels. Ik vind dit een mooie verpakking!

Laten we verder gaan met wat eyecandy, zo kunnen we een beetje op gang komen met deze prachtige gouden bolletjes.
Op de achterkant staat de naam en informatie (die moeilijk te lezen is door de slechte foto, ik durfde het doosje niet fatsoenlijk ondersteboven te houden, haha). 'Gold powder for sparkling effects on face and body' zegt Catrice, true! Hoewel niet iedereen het als highlighter gebruikt ben ik bang, want de nuggets zijn aardig bruin. Voor mij is het een donkere highlighter of een lichte bronzer met heel veel glans, ik ben niet echt getint ofzo, maar door de zon iets bruiner (maar waar is de zon dan toch?!).
Als je de deksel van het doosje draait is het eerste wat je ziet een beschermsponsje. Eventueel kan je deze gebruiken om de bronzer lichtjes aan te brengen, maar waarschijnljik werkt een kwast iets beter, daar later in dit artikel iets over.
En wat hebben we daar..? De nuggets, geweldige naam alleen al!
It was love on the first sight, definitely. De gouden bolletjes glimmen prachtig en ik had graag foto's genomen met het zonnetje erop, hoe prachtig ze er dan uit zouden zien... Just let the picture do the talking. Ik dacht eigenlijk dat er een aantal laagjes met bolletjes waren, maar dat is niet zo, het is één laagje met heel veel poeder eromheen. Het zijn ook geen perfecte rondjes, wat het een speelse, leuke uitstraling geeft.
De eerste smaak maakte ik met het sponsje.
Een gouden highlighter of een lichte, shimmery bronzer.
En omdat ik op jullie beautyblogs hele gepigmenteerde goud/bruine streepjes zag, besloot ik over een nugget heen te gaan.
Whut! kleur! Heel veel kleur. Dit maakte al snel duidelijk dat ik hier geen normale blushkwast voor ging gebruiken heb ik ook maar de twee kwasten gefotografeerd die hier prima voor zijn.
Een stippling brush of fan brush is perfect, dit zijn luchtige kwasten met haren die ver uit elkaar staan. Ik heb geprobeerd om een full-cheek (?) foto te maken, maar dat lukte niet zo heel goed. Bekijk hieronder maar het resultaat, heheh.
Uhm... Dit heb ik gedaan met een Stippling Brush die goed afgetikt is, waardoor ik een shimmery bruine gloed krijg.

De Catrice Papagena collectie is te koop bij de Kruidvat filialen met een groot Catrice schap en de Gold Nuggets kosten €3,99


Volgens mij is voor mij het wel duidelijk, maar wat vinden jullie van deze leuke Gold Nuggets?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...