22-06-2011

Catrice Ultimate Nudes: My Café Au Lait in Moulin Rouge Light

Catrice heeft sinds kort naast de kleurrijke, uitbundige, Ultimate Nail Lacquers ook een lijn met zachte nude tinten: Ultimate Nudes. Deze lijn bestaat uit zes kleuren die afwijken van bruinig nude tot aan héél lichtroze met shimmertjes erin. Voor elke huidskleur dus wel een mooie nude kleur! Fijn voor de dames die toch niet houden van de kleuren uit de Ultimate Nail Lacquer serie, er zijn namelijk ook gewoon lichtroze tinten. Ik ga het vandaag hebben over twee hiervan: 050 Moulin Rouge Light en 030 My Café Au Lait At Notre-Dame!

Moulin Rouge Light is een soort lichte, zalmroze kleur. Er zit een vleugje perzik doorheen (niet de geur! Daarvoor moet je bij Revlon zijn). Daarentegen is My Café Au Lait At Notre-Dame een nude, die eigenlijk van mijn moeder (kocht ik voor haar toen Kruidvat de 50% korting actie had) is.

Dit zegt Catrice er over:
,,Nail Lacquer for an ultimate French-look. First stroke subtle coverage, second stroke higher coverage.''
Die French-look klopt zeker! De namen zijn namelijk geïnspireerd op Frankrijk en sommige kleuren kunnen wellicht ook gebruikt worden als basis van een French Manicure.
De Ultimate Nudes lakjes zitten in een mooi rond flesje met een glanzende, witte dop en witte letters. Ook staat er Ultimate Nudes op. De gewone Ultimate Nail Lacquers hebben dit niet en waar deze lakjes wit zijn, geven de originele hun informatie weer in het zwart. Zo zie je dus duidelijk dat het een andere lijn is, slim! Het is niet mooi als de flesjes van een andere lijn compleet anders zijn (Essence Colour & Go en Multi Dimension... ja, ik bedoel jullie!), dus dat is helemaal goed.
Het is hetzelfde kwastje als die van de Ultimate Nail Lacquers. Niet de dun, goede lengte, een prima kwastje! Sommige merken hebben Maxi Brushes die soms té breed zijn voor bijvoorbeeld mijn pink, maar deze kwastjes zijn gewoon perfect. Al weten jullie dat waarschijnlijk al ;)
Dit is Moulin Rouge Light. Zoals Catrice al zei: in één laagje nog geen goede dekking, met een tweede laagje wel! En dat is goed voor zo'n lichte lak, want die dekken vaak net iets minder goed. Gladde formule zonder enige shimmer, gewoon een simpele crème. Totaal geen strepen ook. Alleen is de houdbaarheid iets minder. De ene keer dat ik deze lak droeg zaten er na een dag al beschadigingen op (tipwear en op een aantal plekken een chip), maar daar is niets aan te doen en met een topcoat kan je het vast wel verlengen. De lak glanst van zichzelf al mooi (zoals op de foto), maar met een topcoat wordt het een echte hoogglans.
Ik dacht in eerste instantie dat deze kleur zou lijken op Maybelline Nude Rose, maar MRL is meer peachy en wat warmer.
Ik vind dat My Café Au Lait At Notre-Dame op de nagel toch wat te 'karamel-kleurig' uitpakt, heel licht camel ofzo. Hierdoor vind ik het net geen mooie nude. Deze lak kan in twee laagjes (zie de foto), maar je kan er nog een derde laag overheen doen voor een perfect dekkend resultaat. Ook dit is weer een mooie gladde lak zonder een streperig resultaat.

Verder drogen de lakjes best wel goed, ik swatch namelijk altijd vrij snel, dan maak ik foto's en veeg ik de lak er zo weer af. Maar deze waren al zo goed als droog! Mooi!


De Ultimate Nudes van Catrice kan je kopen bij het Kruidvat voor €2,49
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...