24-06-2011

Essence @Holografics.com

Hoogstwaarschijnlijk hebben jullie al flink wat teleurstellende reviews gelezen over de 'holografische' collectie van Essence, want dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Ondanks de belofte die niet bepaald waar gemaakt werd zitten er toch wel wat leuke producten in deze collectie!


Van deze lijn heb ik twee producten: een nagellak en shimmering oil, deze laat ik als eerste zien. 
Dit product zit in een kartonnendoosje die best mooi is! Hij is een beetje onnodig maar het gradient effect is heel gaaf, net zoals de holografische letters, want ja, dat heeft deze lijn wel mee. Op het doosje staat een toelichting voor dit product en wat informatie. Zo bevat hij 85 ml product en is hij 30 maanden houdbaar.
De fles is van stevig glas (niet laten vallen!) en is makkelijk neer te zetten. Op de achterkant staat de toelichting niet, wel de overige informatie. Je moet de fles trouwens schudden voor gebruik, anders gaat hij scheiden. Hij is geschikt voor het lichaam, maar niet voor het gezicht! Wat ik trouwens eerst nog niet gezien had is dat de Essence @Holografics.com Holographic Body Oil een naam heeft: 01 Discotonic.
De olie is in de fles zelf wit en dat lijkt misschien raar, maar in de zon zie je prachtige roze, zilveren en blauwe glitters die uitgesmeerd voor een shimmering effect zorgen. Prachtig, nietwaar?
De opening is een groot gat, in het begin is het dan ook moeilijk te doseren. De fles zit dan nog helemaal vol dus je hebt al snel teveel, maar toch is het wel weer handiger dan een pompflacon. Waarom? Als je je hele lichaam shimmery wilt hebben moet je wel héél vaak pompen en als er nog maar een beetje inzit krijg je dat er niet meer uit. Handig, maar oppassen!
Een blurry foto in zonlicht om de glitters te laten zien
Zo komt de olie uit de flacon, dit smeer je uit. Ik heb geen foto van het uitgesmeerde resultaat, het was op de foto niet goed te zien.

Essence @Holografics.com Holographic Body Oil 01 Discotonic: €3,99

En we gaan nu over op de nagellak in 03 Blue Ray.
Ik heb niet bepaald netjes gelakt nee, sorry! De substantie was vrij vloeibaar en ik had iedere keer teveel op het kwastje waardoor ik ging morsen. De kleur is een blauw/paarse duochrome: ik vind 'm mooi, maar aan de andere kant toch ook weer niet.
De lak is mooi in twee lagen, maar ik gebruikte drie om wat beschadigingen te verdoezelen. De lak was er na een dag al af, omdat ik er toch niet weg van was. Leuke kleur, maar naar mijn mening te frosty en streperig.
Hij is trouwens helemaal niet holografisch, eerder duochrome. Op de persfoto's waren trouwens vijf nagellakken te zien, maar uiteindelijk zijn er maar drie de winkels in gebracht, raar?


Essence @Holografics.com Holographic Nail Polish 03 Blue Ray: €1,79


Al met al vind ik deze collectie toch wel een gemiste kans. De producten zijn totaal niet holo en de kleuren zijn niet bijzonder. De shimmering oil is wel een aanrader, die is fijn!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...