03-05-2011

Catrice Absolute Eye Colour Quattro in 040 Never Let Me Go!

Ik wilde dit quattro zó graag! Hoe leuk ik het ook vind om in mijn vrije tijd te spelen met felle kleuren, waar nog fellere looks uit komen, in de ochtend wil ik graag een makkelijke, neutrale ooglook die ook naar school kan. Ik kocht dit paletje dan ook onder het mom van: 'Makkelijk, vier kleurtjes bij elkaar en ik heb 'm nog niet!' Of dat laatste nou zo waar is... ik heb nogal veel bruine oogschaduws, maar dit Catrice Quattro in 040 Never Let Me Go! is net iets anders, genoeg gekletst: let's move on!

De verpakking is van stevig, transparant plastic. Chic en simpel tegelijk, ik vind het mooi! De doosjes zijn goed stapelbaar. Catrice voert deze verpakking al een tijdje door: Mono's, duo's, blushes, poeders en dus ook deze quattro's. Het doosje opent makkelijk, en sluit net zo goed, dat is ook belangrijk.

Je kan de kleuren natuurlijk al door de verpakking heen zien (handig!), maar zo zie je de finishes wat beter. Als je het doosje in je hoofd een soort horizontale streep door de kleuren zet, zie je dat het eigenlijk twee duo's zijn! Slim, en een quattro is ook nog eens goedkoper! Een duo is €3,79. Een quattro kost €4,49. In feiten goedkoper, alleen is er nog geen groot aanbod aan kleuren, maar morgen komt een artikel over een nieuwe collectie van Catrice die ook twee quattro's bevat.
In dit mooie quattro zitten 4 neutrale kleuren.
  • Een champagne kleurige highlighter
  • Een soort abrikooskleur met gouden glittertjes
  • Een glanzende taupe (schijnt een look-a-like te zijn van MAC Satin Taupe...)
  • Een donkerbruine kleur met gouden glittertjes
Laten we de swatches eens gaan bekijken.
Ik kon helaas geen kleurrechte foto maken, waardoor de tweede kleur wegvalt en de derde en vierde zowat identiek zijn, sorry about that! Swatch het palet dus vooral zelf in de winkel, zodat je het echt goed kan zien.
Alle kleuren zijn goed gepigmenteerd, hoewel de abrikooskleur een beetje wegvalt op mijn huid.
De oogschaduw is van goede kwaliteit, lekker zacht, alleen is de tweede kleur iets harder en zijn de glitters een beetje chunky. Door de chunky glitters heb je wel een beetje fall-out, niet echt iets wat we willen. De donkerste kleur is in het echt veel donkerder dan op de foto en bevat ook een klein glittertje, maar zonder fall-out.

De highlighter is echt prachtig, een champagne kleur met een mooie shimmer die niet té is. Mooi in de binnenste ooghoek maar ook onder de wenkbrauw.
De achterkant bestaat niet uit één sticker, maar maar liefst vier! Ik heb begrepen dat je de Catrice oogschaduws dan ook kan depotten in een palette, maar daar kan je het beste even naar zoeken op google, want ik heb het niet uitgeprobeerd (ga ik overigens ook niet doen, vind ik zonde :))

De grotere oogschaduws bevatten allebei 2.5 gram, de kleinere 1.5 gram. Wat dus neer komt op 8 gram oogschaduw in totaal, redelijk veel dus! Op de achterkant staat ook nog de naam, Never Let Me Go!

Samengevat dus echt een tóp product! Echt, I love it! En deze gaan jullie zeker tegenkomen in het artikel voor de favorieten van mei. (Ja, ik ben zo enthousiast over dit quattro dat ik het zeker weet, komt niet vaak voor.)

Catrice Absolute Eye Colour Quattro 040 Never Let Me Go! €4,49 te koop bij Kruidvat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...