19-11-2011

Collection Review: Essence Vampire's Love

Wat een tijd geleden dat ik een artikel maakte! Dus ik begin gelijk met een grotere blogpost: een Collection Review over de Essence Vampire's Love LE. Ik heb bijna alle producten bemachtigd, behalve de lipstains en een paar nagellakjes die ik niet heel interessant vond.


Op bovenstaande foto zie je: Shimmer Powder, Nagellak 2x, Blush Gelee, Volumizing Lash Powder en het palette.
We beginnen met de Blush Gelee, waarvan er een variant bestaat: 01 Bloody Mary. Mijn moeder dacht toen deze tussen de nagellakjes op m'n bureau stond in eerste instantie een groot nagellakflesje was. Nee, het is de verpakking van deze blush gel! Ik vind de verpakking erg fijn en praktisch, er zit veel in en het heeft geen vervelend kwastje zoals de 2True Blushstains. Het flesje is duidelijk van plastic en heeft een stevige dop.
En een heel handig pompje! Hierdoor kan je goed doseren, want als je teveel van dit product gebruikt zit je met fel rood/roze wangen opgescheept. 
Het is de bedoeling dat je deze jelly blush met je vingers aanbrengt op je wangen en het zo snel mogelijk vervaagt, want het stained erg snel!
Dit is veel te veel! Ik heb een beetje moeten oefenen en het kleine drupje wat uit één pompje komt is genoeg voor een subtiele roze kleur per wang.
Op deze foto is goed te zien dat de kleur van lichtroze naar donkerder op te bouwen is. Ik vind het echt een heel leuk product en ik raad het ook zeker aan voor onderweg, geen onhandige kwasten en poederblushes die kunnen breken en rotzooi in je tas veroorzaken.

Essence Vampire's Love Blush Gelee 01 Bloody Mary €2,49
Het volgende product dat ik ga bespreken is deze Shimmer Powder in 01 Lil' Vampire. Dit is dus een highlighter die je heel mooi over de Blush Gelee kan dragen, voor een (subtiele) glow.
Het doosje is niet bijzonder: stevig doorzichtig plastic en rond. Ik vind het er niet heel goedkoop uitzien door het plastic, ik vind het eigenlijk wel leuk.
De opening/sluiting is in het begin wel moeilijk open te krijgen, maar als je er eenmaal aan gewend bent is het eigenlijk wel fijn: ook hier weer geen verpakking die snel open zal gaan!

Op de foto's komt de kleur verkeerd over, hij is veel lichter. Ik vind het jammer dat het geen glans is, maar dat het glittertjes zijn. Ook mooi, maar niet helemaal mijn favoriet qua highlighters.
De gouden glittertjes maken wel dat het me gelijk doet denken aan vampieren in het zonlicht, Twilight kenners weten wat ik bedoel ;)

Essence Vampire's Love Shimmer Powder 01 Lil' Vampire €2,99
De derde review zal gaan over het Eyeshadow Palette. Dit doosje bevat kleuren oogschaduw die stuk voor stuk goed met elkaar te combineren zijn, laten we maar gaan kijken!

De verpakking vind ik leuk! Een glanzend, zwart doosje met een fijn formaat. Ook stevig materiaal gebruikt, deze collectie doet het erg goed met verpakkingen vind ik!
Een spiegel...
...En een applicator met aan de ene kant een sponsje en aan de andere kant een kwastje van synthetisch haar van ontzettende crap-kwaliteit, niet dat dit soort kwastjes goed hoeven zijn, maar toch wel jammer aangezien in andere doosjes van Essence heb waarvan de kwastjes toch net iets beter zijn.

Deze swatches zijn gemaakt met één laagje en ik snap dat dit er niet heel denderend uitziet. Toch zijn ze wel erg mooi met meerdere laagjes. Looks heb ik nog niet op de foto gezet.

Essence Vampire's Love Eyeshadow Palette 01 Love At First Bite €3,79

Dan... de nagellakjes! Ik heb twee van de vijf hiervan kunnen bemachtigen. De kwaliteit van beiden is erg goed: bijna dekkend in 1 laagje! Het lakt erg gemakkelijk.


De eerste lak heet 01 Gold Old Buffy. Heel apart en mooi: Zwart met goude glitters/flakies.
En de tweede heet 03 True Love. Deze nagellak is iets minder speciaal, maar zeker niet minder mooi. De paarse shimmer is echt helemaal geweldig en kwam het beste uit met flits-foto's.

Essence Vampire's Love Nail Polishes kosten ongeveer €1,79 p.s.

Op de eerste foto zagen jullie ook nog wimperpoeder. Ik had deze speciaal voor jullie gekocht omdat ik lenzen heb en het daardoor niet mag dragen. Dus de ene keer dat ik mijn bril op had, gebruikte ik de poeder. Het werkte wel maar je kreeg sneller spinnenpootjes en ik vond het ook niet zo fijn voelen. Misschien kun je beter andere reviews over deze poeder opzoeken, want voor mij is het nogal moeilijk om het te gebruiken, sorry!

Hebben jullie al wat van Vampire's Love kunnen bemachtigen?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...