27-08-2011

Essence Ballerina Backstage producten

Het heeft even geduurd, maar jullie hadden het nog steeds van me te goed: Essence Ballerina Backstage! Ik was bang dat ik de foto's kwijt was geraakt, maar ik heb ze nog steeds gelukkig. Op de foto zie je een nagellakje, lipgloss, blush soufflé en eye soufflé. Inmiddels heb ik weer een eye soufflé erbij, dus die komt natuurlijk ook aan bod. Klik zeker verder als je in bent voor een collectie-review!

Nagellak in 02 Wear Your Little Tutu, Lipgloss in 02 On Your Gracile Tiptoe, Blush Soufflé in 01 Prima Ballerina en Eye Soufflé in 01 Dance The Swan Lake. Op de foto staat niet: Eye Soufflé in 02 Pas Des Copper, die kwam er later pas bij.
We beginnen met de Soufflé-producten. Ze zitten allebei in een glazen potje met een zwarte dop, een strak design als je het mij vraagt. De letters ogen niet heel volwassen, maar het past perfect bij de collectie.
De Blush Soufflé is een koel, licht ballerina-achtig kleurtje roze. In dit potje zit 6,1 gram. Uiteraard kan je dit product aanbrengen met je vingers, maar ik doe het liever met een stippling brush. De formule is een soort mousse en niet te vet, een beetje poederig zelfs. Dit is heel erg fijn!
Laten we de swatches gaan bekijken.
De kleur is aardig licht, dus bij mij zie je alleen een licht blosje. Bij een lichtere huid zie je waarschijnlijk meer. 
Toch is het wel mooi bij een wat heftigere ooglook, dan gebruik ik liever geen felle roze blush met een hoop shimmer.
De 'witte' Eye Soufflé is eigenlijk crème kleurig in het potje, maar op de huid toch behoorlijk wit. Deze structuur is veel harder en minder mousse-achtig. Het is een soort crème, maar niet zo glad dat het gelijk creast. Op blogs las ik dat de structuur vergelijkbaar was met MAC Paint Pots.
In dit potje zit dan weer een stuk minder, 2,8 gram.
Toen ik de eerste reviews las wist ik zeker dat ik deze wilde hebben, als basis onder felle oogschaduw, net zoals het NYX Jumo Pencil in Milk. Je moet er wel een primer onderdoen, maar dat is helemaal niet erg. 
 Zie het verschil! Onder met, boven op zichzelf. Aanrader dus.
Pas Des Copper is een mooi bruin, metallic kleurtje. Deze kan ook onder een neutrale ooglook aangebracht worden denk ik.
De On Your Gracile Tiptoe lipgloss zit in een mooie huls met een nette mat-zwarte dop met versiersels.
Het kant is natuurlijk al heel schattig, maar zie die tiptoes!
Op de dop zit een sticker met NEW Brush Applicator. Een kwastje dus, dit heb ik nog nooit gezien bij Essence.
De gloss is fel oranje met kleine zilveren glitters.
De lipswatches zijn natuurlijk ook belangrijk. Hierboven mijn 'naakte lippen'.
En hier met de gloss.
Ik moet zeggen dat hij aardig plakt, maar daardoor blijft hij wel goed zitten. Er zit 9 ml in de huls.
Tot slot nog de lichtroze nagellak! De substantie is echt heel erg dun waardoor ik op bovenstaande foto drie of vier laagjes droeg. Hierdoor droogte het natuurlijk voor geen meter. Met één laagje een lief, natuurlijk effect. De lak is heel lichtroze met felroze shimmer erin die je bijna nooit ziet. In het flesje zit 10 ml.

De prijzen:
-Blush Soufflé: €2,79
-Eye Soufflé: €2,29
-Lipgloss: €1,79
-Nagellak: €1,79

Zo, het is wel duidelijk, wat een leuke collectie zeg!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...