12-08-2011

DIY: Spring Flower Nail Art

Het is tijd voor de eerste nail art tutorial met de kwastenset die ik won bij Beautyill! Ik begin met een creatie die totaal niet bij het weer past, maar juist leuk is om je op te fleuren. Of wat dacht je van een nail art voor in de lente zodat je er vast mee kan oefenen? Ik leg je vandaag uit hoe je deze Spring Flower Nail Art kan namaken.


Deze foto was bijgesneden, maar dit is niet goed gegaan met het opslaan.
 Allereerst natuurlijk de benodigdheden en wat ik gebruikte:
  • Base- en topcoat
  • Een basiskleur - Catrice Easy Peasy Lemon Squeezy en ja, dat was de kleur van Raad De Nagellak!
  • Een aantal kleurtjes voor de bloemetjes - Essence Colour & Go's
  • Een gele kleur voor het hartje - Sundancer van Essence
  • Een kleurtje voor de steeltjes - Check Me Out van Essence
  • Eén of twee kwastjes en een dottingtool
Laten we beginnen met de tutorial!

We beginnen met kale nagels en daarna breng je topcoat aan. Laat dit vervolgens drogen.
Breng de basiskleur aan en zorg dat het dekkend is. Je zou Express Dry Drops van Essence kunnen gebruiken tussendoor, maar ik doe dit zelf niet. Gewoon een paar minuutjes wachten en niet te hard drukken met de kwasten.
Laat een druppeltje groene nagellak vallen op een blaadje en dip hier je kwastje in. Nu ga je de steeltjes maken.
Ik vond het speels staan dat de steeltjes kronkelden, maar als je daar niet van houdt kan je gaan voor rechte lijnen. De kleur is waarschijnlijk niet in één keer dekkend.
Laat nu de druppeltjes nagellak van de 'bloem-kleurtjes' vallen.
Zet met een dun kwastje streepjes, een stuk of vijf voor een bloemetjes-effect.
Nu laat je een drupje geel vallen en die gebruik je voor de hartjes in de bloemetjes. Hiervoor heb je een dottingtool, satéprikker of tandenstoker nodig.
En dan is dit het eindresultaat!
Je had ook allemaal stripers kunnen gebruiken, maar volgens mij heeft niet iedereen honderd kleuren daarvan. En als je geen kwastenset hebt kun je altijd een simpel verfkwastje pakken en in geval van nood kan je een lip- of linerkwastje gebruiken, maar die kan je daarna dus niet meer gebruiken. Hoe vaak kan een mens 'gebruiken' zeggen?!

Dragen jullie lente-nageltjes ook gewoon als het weer wat minder is?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...