14-05-2011

Essence You Rock (LE) Review nailpolish, lipstain, eyeshadow base

Ik heb vandaag een gigantische (voor mijn doen dan) review voor jullie klaar staan: Essence You Rock! Ik swatch en review alle lakjes, een lipstain en de oogschaduwbasis. En ik ben er zeer blij mee! Willen jullie meer weten over de producten? Klik dan verder.


Essence is natuurlijk ongelooflijk cheap, en met de acties die Kruidvat heeft kon ik het niet laten om alle nagellakken te kopen en de oogschaduwbasis te proberen, maar ik kocht nog iets namelijk een lipstain.
De verpakking is erg smal, dun. Hij is van plastic, in dit geval in roze, aangezien de lipstain ook roze is. De andere kleur (volgens mij een paarse) heeft dus weer een andere huls. Het Essence You Rock logo staat erop en de overige informatie laat ons weten dat er 1.8 ml in zit. Op de dop is een sticker geplakt met de naam 01 Let Me In Rose.

Hier zie je goed hoe klein de stift is vergeleken met mijn hand. Wel groot genoeg om je lippen mee te 'stiften', maar als je NYC lipstain formaat bent gewend, kan dit tegenvallen. Ik vind het wel cute eigenlijk!
De kleur die ik heb is roze met een warme, peachy ondertoon, mooi! Wel valt de kleur fel uit op mijn -al best gepigmenteerde- lippen, maar dit kan je opbouwen, dus een subtiel effect is ook mogelijk. Verder trekt de lipstain echt in je lippen, voel je er niks van en blijft hij best goed zitten. Wel oppassen met velletjes, die accentueert hij alleen maar meer. €1,99
Dan gaan we verder met de oogschaduw basis, oftewel eyeshadow base. Uit mijn HEMA basis krijg ik bijna niks meer hoewel hij toch echt nog flink vol zit. Ook deze basis is weer wat klein, erg schattig. Er is een naam gegeven aan deze basis, namelijk 01 Rock Chick's Base. Ik vind het grappig dat er een naam bij hoort, maar aangezien er maar één variant is, lijkt het me een beetje onnodig. 2,1 ml.
Verpakking vergeleken met HEMA, hier zie je het verschil duidelijk. De applicator ben ik vergeten te fotograferen maar hij is hetzelfde als een gemiddelde lipgloss applicator.
De structuur is redelijk dik en dekkend, maar als je hem uitveegt droogt hij op. De kleur is shimmery en vrij warm, anders dan de koele basis van de HEMA dus, handig om af te wisselen. Zoals ik al zei is hij shimmery, dus een perfecte basis voor oogschaduw met diezelfde finish.
Mijn oogschaduw blijft goed zitten, maar in mijn ooghoeken creast hij wel een beetje, dit  heb ik bij alle primers, dus maak je daar maar geen zorgen over. €2,29
Ja, de letters van het papiertje schijnen door, fail!
En dan nu het grootste review-gedeelte: nagellak! Ik heb alle vijf de kleuren weten te bemachtigen en ik heb dan ook van alle kleuren een swatch gemaakt. En ook deze potjes zijn heel lief en klein: 7 ml. Alleen ben ik nooit fan van vierkante doppen, deze kan je er nooit helemaal netjes meer opdraaien.
En voor ik het vergeet: Essence heeft in deze collectie twee kleuren zitten die erg vergelijkbaar zijn met Chanel lakken, eentje is zelfs een perfecte dupe!
De namen van alle kleuren: 01 cut off te beige, 02 love, peace and purple, 03 kings of mints, 04 let me in pink, 05 speed of light blue.
 01 Cut Of The Beige is een zand/lever/taupe-kleurige lak met micro glittertjes erin. Het is geen shimmer, maar het zijn ook geen chunky glitters. In twee laagjes dekkend en de kwaliteit is goed. De basiskleur is te vergelijken met Catrice Clay-ton, My Hero (niet meer te koop) alleen bevat deze kleinere, gouden shimmer.
02 Love, Peace And Purple lijkt heel duidelijk op Chanel Paradoxal. Een paarse, modderkleur met hidden shimmer in het paars die het mooiste uitkomen in de zon, daarin heb ik de foto hierboven dus ook gemaakt. Ook deze kleur is in twee lagen dekkend en van prima kwaliteit, alleen is de kleur niet heel zomers.
03 Kings Of Mints is een mintgroen, neigend naar blauw lakje. Hierin zitten kleine zilveren shimmertjes verstopt, maar die zijn haast niet te zien. Mintgroen is naar mijn mening al een beetje achterhaald, maar nog steeds een leuk kleurtje! Twee lagen geven een goede dekking, maar voor de zekerheid bracht ik nog een derde laag aan.
04 Let Me In Pink lijkt op het eerste gezicht een simpel, roze kleurtje, maar niets is minder waar. De kleur is echt prachtig (normaal ben ik niet gek op roze lakken) en hij heeft duidelijk een blauwe ondertoon.  Deze lak is compleet creamy en glad. In één laag is het te doen, maar toch lakte ik er nog een tweede keer overheen. Deze kleur doet me denken aan OPI Dim Sum Plum!

05 Speed Of Light Blue schijnt een perfecte dupe te zijn van Chanel Riva: babyblauw (pastel) met helderblauwe, hidden shimmer die vooral mooi is in de zon. Twee lagen kunnen ermee door, maar omdat het zo'n lichte lak is, doe ik het liefste nog een derde laag op.


De lakjes zijn van geweldige kwaliteit, maar blijven niet heel lang zitten: 2 dagen op mijn nagels, misschien op langere of kortere beter. Maar dit maakt mij niet uit, omdat ik bijna nooit een lak drie dagen draag, tenzij hij echt ge-wel-dig is. €1,49 isn't that cheap?!


Inderdaad, ik heb het palette niet, en die hoef ik ook niet. Ik heb teleurstellende swatches gezien namelijk. De verfrissende spray wil ik misschien nog halen maar daar houdt het dan ook mee op, vooral omdat ik dan op drie producten na de hele collectie compleet heb ;)

Dus... heb jij al wat van de Essence You Rock collectie kunnen bemachtigen en wat is jouw favoriete product? Wees er snel bij, want deze producten zijn limited!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...