09-04-2011

Essence Stay With Me Lipgloss & Lipstick

Vandaag wil ik een review plaatsen over mijn nieuwe lipproducten van Essence: De Lipstick in 53 All About Cupcakes en de Stay With Me Longlasting Lipgloss in Me&My Cupcakes. Voor een klein prijsje kocht ik deze laatst bij een Kruidvat met het vernieuwde assortiment en ik ben ze gelijk gaan testen...
De lipstick is uitgekomen in een aantal nieuwe kleuren, waaronder deze. De lipgloss is compleet nieuw! Daarom misschien dus wel extra leuk om te reviewen.
Laat ik beginnen met de lipstick. Allereerst het uiterlijk: je houdt ervan of je vindt het afschuwelijk. Essence heeft een tijd geleden namelijk haar verpakkingen vernieuwd (van de lipsticks) en van mat zilver veranderde de huls opeens naar dezelfde kleur als de lipstick... handig als je meerdere kleuren hebt, maar echt mooi vind ik het niet.
De kleur warmroze, neigend naar nude. Toen ik hem eerst op mijn lippen had vond ik 'm totaal niet mooi, te roze. Nu ben ik er aan gewend en is het eigenlijk een hartstikke leuk kleurtje!
Het nieuwe product is dus de Stay With Me Longlasting Lipgloss. Ik wil eerst kwijt dat de huls erg klein is, veel kleiner dan ''normaal''. Het is opzich wel cute en omdat de substantie vrij dik is - en je dus niet veel nodig hebt - denk ik niet dat je hem snel op zal maken. Het formaat is goed te zien op de eerste twee foto's. Ik heb de lipgloss in een koel lichtroze kleurtje en naast een warmere variant zijn er eigenlijk alleen maar donkerdere kleuren.

Eén puntje, maar de applicator is erg apart. De boven- en onderkant is rond en bol en het middenstuk is dun. Ik denk dat dit bedoeld is om de bolling van je lip te volgen, maar ik geef toch mijn voorkeur aan een oldscool, simpel applicatortje.

De swatches! De eerste foto is het meest kleurrecht. De lipstick is de middelste kleur, de lipgloss de onderste.
Wat is die bovenste dan? Ik bedacht me opeens dat de kleur wel eens kon lijken op Spicy Coral van Catrice. Not! De gloss is een beetje sheer, maar misschien is dat gewoon zo omdat het een licht kleurtje is.

Overige dingen zijn dat de lipgloss niet erg longlasting is (hij blijft denk ik 1,5 uur zitten) en hij plakt niet heel erg. De lipstick ruikt niet heel fijn en droogt je lippen een klein beetje uit.

Ik ben er tevreden mee en ik gebruik ze dan ook erg vaak! Ik denk dat ik nog wel meer kleurtjes aan ga schaffen... willen jullie daar een review over?

Love,
A.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...