17-02-2011

Boozyshop kwasten set - Hoe denk ik er nu over?


Ik keek laatst naar de Boozyshop 12-delige kwasten set review omdat ik merkte dat het een populair artikel was. Hij staat dan ook al een lange tijd hoog bij mijn statistieken, blijkbaar zoeken veel mensen een review hiervan op google. Superleuk natuurlijk, maar ik merkte dat mijn mening een beetje veranderd was.
Dus zie dit een beetje als een toevoeging aan de oude review, ik ga geen heel gesprek houden over wat Boozyshop erover zegt, nee, in dit artikel vertel ik hoe ik nu over deze set denk!



Naar mijn idee heeft het geen zin om elke kwast los te bespreken, daarvoor kan je beter het vorige artikel lezen. Misschien zie je het al, maar om drie van de twaalf kwasten zit plakband. Twee oogschaduwkwasten (BE155 en BE160) en een schuinafgesneden blushkwast (BF140). Dit vind ik jammer, maar het verandert natuurlijk niks aan het gebruik van de kwasten. De twee oogschaduwkwasten waren opeens losgegaan, de blushkwast doordat hij viel. Een close-up foto:


Zonde, maar zoals ik al zei, het verandert niks aan de werking. Nu ga ik de kwasten bespreken, ze zijn niet gewassen, sorry about that!


De gezichtskwasten. Van links naar rechts: BF140, BF130, BF150, BF160, BF170.
In de vorige post was ik niet tevreden met de BF130 (grote poederkwast) en BF140 (schuinafgesneden blushkwast) maar mijn mening is veranderd! De poederkwast gebruik ik nu in combinatie met mijn Catrice kabuki kwast. Als ik bijvoorbeeld bij een ooglook later de concealer onder mijn ogen bijwerk, gebruik ik de poederkwast ervoor. De blushkwast is nog steeds niet superzacht, maar na een aantal keer wassen is het al iets beter. Als ik een niet al te felle blush wil gebruik ik deze, net zoals bij highlighter.
Stippling kwast (BF150) geweldig, Foundation kwast (BF160) gebruik ik niet omdat ik geen liquid foundation draag, Concealerkwast (BF170) behoord tot mijn dagelijkse routine.


Dan de oogkwasten. Van links naar rechts: BE130, BE160, BE140, BE170, BE170, BE155, BE165.
Hier zitten behoorlijk fijne tussen. De pencil brush (BE130) is werkelijk geweldig als crease kwast en voor onder de ogen. Het is een kleine brush met haren die dicht op elkaar staan. De BE160 is een simpele, fluffy oogschaduwkwast die ik altijd voor highlighter gebruik. BE155 is een grote oogschaduwkwast, BE170 een schuinafgesneden oogschaduwkwast. Ook zit er in de set een blending brush, BE140. Dit is naar mijn mening geen fijne blendingkwast. Wel handig om in de crease te vervagen. Het schuinafgesneden linerkwastje (BE165) is fijn voor gelliner, maar schijnt ook super te zijn voor wenkbrauwpoeder.



Oops! Zal ik toch maar het liner-/lipkwastje vergeten zijn! Dit is een eyelinerkwastje die de naam BE105 draagt. Ik gebruik deze het liefst gewoon als lipkwast. Dit is alleen echt een moeilijke kwast om schoon te krijgen (alle lipkwasten trouwens), tips daarvoor zijn welkom!


Mijn favoriete kwasten: BF140, BF150, BE130. De kwasten gebruik ik echt met plezier :)
De set is te koop op www.boozyshop.nl
En hier vind je de kwasten: http://www.boozyshop.nl/brushes-tools-boozy-professional-brushes-c-29_66.html

Ik ben heel lang met dit artikel bezig geweest, dus hopelijk hebben jullie er wat aan!
De foto's zijn gemaakt in mijn homemade fotostudio. Laat me weten wat je ervan vind.
Love,
A.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...