17-01-2011

Mijn nagelverzorging routine

Iedereen doet de verzorging van hun nagels anders, ik laat jullie vandaag mijn routine zien! Je handen verzorgen is belangrijk, het is namelijk net als een visitekaartje, benieuwd hoe ik het doe? Lees dan verder!

Afbeeldingen via google.

Als eerste stap zijn mijn handen aan de beurt:
  • Ik begin met het insmeren van mijn handen, ik gebruik hiervoor een simpele handcrème van de HEMA, gewoon een basic handcrème in een tube. HEMA hydraterende handcrème
  • Hierna pak ik nagelriemcrème (een hele mond vol!), namelijk de Essence SOS Nail Care Balm.
  • Ik duw mijn nagelriemen terug en laat alles intrekken.
  • Na een paar minuten veeg ik de crème weg (vooral van de nagels, dat is belangrijk) en zijn mijn handen aan de beurt...
  • Ik begin met een simpele vijl, hiermee vijl ik me nagels in een mooie vorm. Ik vind zelf de squoavel nails mooi. Dit zijn nagels in een vierkante vorm maar afgerond zodat het er wat ''zachter'' uitziet.
  • Vervolgens pak ik mijn Essence 6 in 1 Nail File (plaatje hierboven) en maak ik het oppervlak van mijn nagels glad. Stap 1 en 2 sla ik over, dit zijn namelijk hele ruwe vijlen om te verkorten. Mijn moeder zegt hierover: ''Dan kan je net zo goed schuurpapier gebruiken.'' (sarcastisch natuurlijk ;)) haha!
  •  Nagelverhardener / basecoat / nail whitener. Ik bebruik Trind Nail Repair, echt een wondermiddel voor mij, super spul! Basis is erg belangrijk omdat je nagels dan minder snel verkleuren, natuurlijk, met donkerblauwe lak en basecoat krijg je vast ook wel een blauwe waas soms maar zo loop je toch net iets minder snel de kans dat dit gebeurd!
  • En dan mijn favoriete deel: nagellak! Ik gebruik eigenlijk altijd 2 laagjes, tenzij een lak dan nog niet dekkend genoeg is. Ik vind alle finishes mooi (creamy, shimmer toegevoegd, glitter, metallic, duochrome, etc.) maar het minst favoriet is voor mij toch frosty. Ik vind het gewoon niet mooi zo'n niet dekkende, shimmer lak met een witte waas eroverheen...

  •  Ook een belangrijke stap: topcoat. Hiermee blijft je nagellak beter zitten en het geeft ook nog eens een super shiny effect! Je hebt sneldrogende topcoats, glitter topcoats maar ook flakies: Dit breng je aan over een (donkere) nagellak en je hebt een fantastische manicure ;)
 Dit is dus mijn nagel routine! Ik doe vijlen en nagelriemen overigens niet altijd omdat het wel erg veel is als ik het iedere dag doe...

Love,
A.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...