24-01-2011

The Color Workshop 24 lip + oogschaduw palette

(Ik heb de naam er zelf maar bij bedacht, TCW heeft dit palette geen naam gegeven)


Vandaag heb ik een super budget palette voor jullie! Ik moet zeggen, mijn oogschaduwstash wordt steeds groter maar nog steeds heb ik er niet veel van. Maar als ik oogschaduw koop, koop ik het liefst een palette! Oké, ik heb ook mono-oogschaduws maar aan de ene kant trekken doosjes met véél kleurtjes me meer. Dus kijk met me mee naar het palette van The Color Workshop met 12 lipsticks/glosses en 12 oogschaduws.





 Zo ziet het palette er van binnen uit! Zoals je ziet: Een lange applicator met een lipkwastje en sponsje, deze vind ik eigenlijk bij elk palette verschrikkelijk. Goed dat ze erbij zitten voor de meiden die net beginnen met make-up en nog niet veel kwasten hebben, maar persoonlijk hou ik er dus niet van. Als je het palette open maakt valt de applicator er al snel uit, maar dit kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen.


Het valt mij op dat bij de oogschaduws het steeds twee kleuren zijn die bij elkaar passen in een look. Dus shimmery wit en zilver, shimmery gelig en goud... En ga zo maar door. Naar mijn gevoel is er genoeg variatie en ook bij de lipkleuren zijn de verschillen meestal wel goed zichtbaar. Er zitten bij de oogschaduws bijna alleen maar shimmers in, behalve de paarse. Hiervan wist ik van te voren al dat deze niet goed was omdat exact dezelfde kleur in een ander palette van TCW zit. Willen jullie die ook zien? Maar, laten we hier niet te lang over doorgaan en de andere dingen bekijken, want het gaat om de werking, toch?!


 De lipkleuren. Ik heb ze genummerd maar dat is niet goed te zien dus om de tekst die nu gaat komen iets beter te begrijpen kan je het even vergroten ;) Oké. Kleuren 1 en 2 zijn van die doorzichtige kleurtjes met glitters erin. Deze geven gewoon geen kleur. Alleen een glansje en af en toe een verdwaalde glitter. Ook moet je oppassen met het gebruiken van een lipkwastje als je 1 en 2 wilt uitproberen met een kwast, want dan gaan ze gelijk 'kapot'. De andere kleuren zijn creamy, behalve 7, 9, 10 en 12.


De oogschaduws zijn zoals ik al zei eigenlijk een beetje duo's. Opzich zijn het niet hele bijzondere kleuren maar ik zou zelf niet snel roze oogschaduw kopen en dus is het leuk om uit te proberen als het in een palette zit. De goude kleur is echt overheersend shimmery, prachtig. Sommige oogschaduws zijn helaas wel een beetje korrelig als ik er met mijn vinger overheen ga.

Swatches lipsticks/glosses:

1. Doorzichtig met glitters
2. Doorzichtig, een vleugje roze met glitters
3. Creamy roze, blauwe ondertoon
4. Donkerdere variant van 3


5. Flashy, creamy roze, deze is als je 'm swatcht helaas transparant...
6. Rood/roze
7. Rood/roze met blauw-/paarsachtige shimmer
8. Rood met roze ondertoon

9. Shimmery oranje/goud
10. Felrood met lichte shimmer
11. Nude/peachy tint
12. Goudachtige kleur

Swatches oogschaduws:

13. Witte kleur met shimmer, helaas geeft deze niet veel meer af dan shimmer.
14. Grijs-/zilverachtig
15. Licht gelige tint, deze valt op mijn arm nogal weg maar pigment zit er wel in!
16. GOUD!

17. Felle, aqua blauw
18. Felle blauw, pigment = super
19. Roze/peachy
20. Berry, roze/rode kleur
21. Groen, een beetje 'stoffig', pigment is helaas niet fantastisch
22. Donkergroen die ook niet veel kleur geeft, jammer
23. Shimmery lila die op de foto niet goed overkomt helaas...
24. Matte paars die geen kleur geeft, alleen een vleugje lila

Extra things:
Op de achterkant staat:
Eyeshadow: 8.4g
Lip Gloss: ...
Ik ga er dus vanuit dat deze ook gewoon 8.4g bevat.
Samen is dit 16.8g en dat maakt dat elke kleur (16.8 : 24 even uitrekenen...) 0.7 gram bevat.
Veel is het niet, maar naar mijn mening zijn het nou niet echt kleuren die je snel opmaakt omdat ze best fel zijn. Ik kocht dit palette voor €2,99 bij Kruidvat. Een prima prijs, heel goedkoop! Helaas, er wordt geen TCW verkocht bij het Kruidvat bij mij in de buurt :( Volgens een comment wordt TCW ook verkocht bij Action!

Kopen of niet?
Ja! Pigment is goed en het zijn leuke kleurtjes.

Zo, ik ben er lang mee bezig geweest maar het staat erop.
Love,
A.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...