19-06-2011

HEMA Cosmetica - Wat kopen en wat liever niet? Swatches en mini-reviews

Dom, dom, dom! Je ziet de HEMA logo's niet, hier kwam ik pas achter toen ik de foto aan het bewerken was. Sorry!

Het viel me op dat ik nog niet erg veel geschreven heb over HEMA cosmetica, hoewel het toch best leuke producten zijn! Daarom zet ik alle producten van HEMA van mij en mijn moeder in één groot artikel. Dit omdat het niet heel bijzonder is om losse producten in een artikel te bespreken, dat doe ik liever als ik het ècht heel fijn vind. Bij HEMA cosmetica is het wat mij betreft gokken: er zitten fijne én crappy producten bij, dus help ik je vandaag een beetje!

Zoals ik al zei: een deel is van mijn moeder. Van deze producten heb ik dus geen nummers (HEMA heeft geen namen), maar als je ze wilt weten kan je dat natuurlijk vragen! De cursieve woorden horen bij producten van mijn moeder.

Ik begin met een belangrijk onderdeel van je make-up: kwasten!
V.l.n.r.: blushkwast, blushkwast, waaierkwast, oogschaduwkwast, wenkbrauw borsteltje, blending kwast wenkbrauw/wimper borsteltje, kleine oogschaduwkwast/sponsapplicator.
De HEMA poeder en blushkwasten vind ik persoonlijk echt verschrikkelijk. De haren worden in de loop der tijd hard en dan prikken ze. Ook gaan ze om één of andere reden in de knoop zitten? De waaier- en oogkwasten zijn wel heel erg fijn! HEMA heeft verschillende lijnen, wat kwasten betreft. Zo is de rode blushkwast volgens mij niet meer te koop, is er een lijn met zwarte kwasten, zilveren kwasten (deze zijn minder goede kwaliteit dan de zwarte) en nu de lichtroze. De paarse kan je nu voor een euro kopen, tenminste, dat heb ik gedaan (deze gaat samen met een andere kleuren uit het assortiment, maar de soort kwast blijft nog bestaan bij andere 'thema's')! De roze oogschaduwkwast schijnt een dupe van MAC #217 te zijn, en hij werkt heel fijn. Ook verkoopt HEMA een wimperkruller, die niet heel bijzonder is. Oh, en de blending kwast is een absolute aanrader!


Nagellakjes zijn fijn van HEMA, de kleuren zijn niet altijd super origineel, maar de felblauwe waar ik over geschreven heb is dat wel! Gewoon fijn dus.
De lippproducten. Ik ben niet fan van de lipglosses en al helemaal niet van de knijptube. De zwarte lipsticks zijn van mijn moeder, de zilveren van mij. Het zijn niet echt originele kleuren, vooral rood en roze.
Swatches in dezelfde volgorde als hierboven.
11, 26, 05, 15
Oogschaduws zijn oké, niet heel slecht, niet heel goed. Ach, laten we maar gewoon naar de swatches kijken!
Overige producten (sorry voor de slechte foto): Poeder oogschaduw in een roller, blauw glitter oogpotlood, oogschaduwbasis, wenkbrauwgel.
De roller is niet meer te koop en het potlood is echt niet fijn: doorzichtig en heel hard met chunky glitters...
De Wet & Dry blush is geweldig! De bronzer is van de Jip en Janneke lijn waarvan ik niet weet of die nog verkocht wordt. Wil je een uitgebreide review zien? Dan moet je even op de link boven aan deze blogpost klikken.

Goed pigment! Prachtige producten.

En ik geloof dat dat alles was! Ik heb dit artikel al zó lang staan met twee foto's, dus hij moest eindelijk eens komen! Hope you like! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...