08-03-2011

Old but reviewed: Gerard Binard palette


Bij de DA bij mij in de buurt zijn er wat producten van Gerard Binard te koop, nagellakjes, vloeibare eyeliners, lipgloss, maar ook leuke oogschaduw paletjes! Daar ga ik het vandaag met jullie over hebben. Aangezien ik dit palette al een hele tijd geleden kocht heb ik 'm natuurlijk al gebruikt. Ik vind dat nooit mooi voor op foto's dus komt deze weer in de rubiek Old But Reviewed, kijken jullie mee?

Klik voor groter formaat

Ik ga elke kleur voor jullie swatchen, dus ik heb de kleurtjes alvast genummerd. De oogschaduws bestaan uit vijftien kleuren. Of beter gezegd, drie keer vijf kleurtjes die prachtig met elkaar gecombineerd kunnen worden. Lichte, medium en donkere kleuren voor een mooie look dus! Er zitten twee matte blushes in. 16 is een soort peachy kleur en 17 is een donkerdere, bruinere variant daarvan. Ook zitten er nog vier lipproducten in, handig voor onderweg, zo'n kitje, maar de andere producten kunnen wat kruimelig zijn en dat zit dus al snel in je lipstick. Op naar de swatches!

Klik voor groter formaat
Dit zijn de meest 'veilige' kleuren. Ik zal een toelichting geven per kleur:
1. Licht, shimmery taupe.
2. Licht geel.
3. Een donkerdere taupe.
4. Goud.
5. Een witgouden highlighter.

Klik voor groter formaat
Ook deze kleuren zijn weer leuk met elkaar te combineren. Nummer 6 en 7 lijken op de foto niet goed gepigmenteerd, dit komt door het licht.
6. Heel licht lila, pastel, met shimmer.
7. Heel licht blauw, ook pastel met shimmer.
8. Matte paars, helaas geen geweldig pigment.
9. Metallic donkerblauw, erg korrelig.
10. Zilver, deze is als highlighter bedoeld, maar lijkt mij niet erg geschikt hiervoor.

Klik voor groter formaat
Dit vind ik echt een prachtige rij, ik gebruik alle kleuren, behalve de koper kleur (staat mij niet, heb ik al eens verteld). Deze kleuren lijken het meest korrelig, maar dat komt omdat dit doosje op de grond is gevallen en deze vijf kleuren kapot waren, ik heb ze weer een beetje in de pan gedrukt, maar korrelig blijven ze.
11. Shimmery lichtgroen.
12. Héél licht bruin, met shimmer.
13. Een prachtige, metallic, mosgroene kleur, I love it!
14. Metallic koper.
15. Een lichte, warme highlighter. Op de foto lijkt het puur wit, maar dat is het totaal niet.

Klik voor groter formaat

En dan nu de blushes. Beide zijn ze warm, niet heel mooi bij de middelste blauwe en paarse kleuren helaas... Pigment is goed!
16. Matte perzik kleur.
17. Een donkerdere, bruinige variant van 16.
Ik heb de blushes nog bijna nooit gebruikt. Mede doordat de pans niet groot genoeg zijn voor een gemiddelde blushkwast en je dus het risico kan lopen dat er ook oogschaduw op komt.

Klik voor groter formaat
Het was nogal een gedoe om deze kleuren netjes te krijgen, zonder poeder erdoor... Ik heb een lipkwastje gebruikt en dit is het resultaat:
18. Frosty nude.
19. Shimmery roze.
20. Frosty oudroze.
21. Frosty lichtroze

Over de meeste dingen ben ik tevreden. Het palette is er trouwens ook goud, i.p.v. zilver, de kleuren daarin zijn gewoon hetzelfde. In de verpakking zit nog een spiegeltje, dat maakt dit palette echt leuk voor op reis!
Ik weet de prijs niet meer zeker, volgens mij 7 of 8 euro. Niet goedkoop, maar je krijgt er wel behoorlijk wat voor terug.

Gerard Binard is te koop bij DA.

Heb jij al iets van Gerard Binard?
Love,
A.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...